Elementami tocznymi w łożyskach walcowych są wałki tworzące styk liniowy z bieżnią, co pozwala na przenoszenie znacznych obciążeń promieniowych.  Dzięki prowadzeni wałeczków w jednym z pierścieni (wewnętrznego lub zewnętrznego) łożyska z powodzeniem można stosować przy dużych prędkościach obrotowych. Bieżnie łożyska są rozłączne dzięki czemu ułatwia to montaż oraz demontaż zaprasowanych łożysk bardzo często stosowane są pasowania z wciskiem.

 

Oznacznia:

E- wersja wzmocniona – większa nośność od standardowego bez zmiany wymiaru

EM- wersja wzmocniona na koszu mosiężnym

EMC3- wersja wzmocniona na koszu mosiężnym z dodatkowym luzem poprzeczny.

V- wersja w pełną liczbą wałeczków

 

Ponadto rozróżniamy typy łożysk walcowych:

N- Pierścień wewnętrzny z dwoma obrzeżami i pierścień zewnętrzny bez obrzeży

NU- Pierścień wewnętrzny bez obrzeży i pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami

NJ- Pierścień wewnętrzny z jednym obrzeżem i pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami

NUP- Pierścień wewnętrzny z jednym obrzeżem i pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami

Masz pytania? Skontaktuj się z naszym konsultantem:



    Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez witrynę.