
Elementami tocznymi w łożyskach walcowych są wałki tworzące styk liniowy z bieżnią, co pozwala na przenoszenie znacznych obciążeń promieniowych. Dzięki prowadzeni wałeczków w jednym z pierścieni (wewnętrznego lub zewnętrznego) łożyska z powodzeniem można stosować przy dużych prędkościach obrotowych. Bieżnie łożyska są rozłączne dzięki czemu ułatwia to montaż oraz demontaż zaprasowanych łożysk bardzo często stosowane są pasowania z wciskiem.
Oznacznia:
E- wersja wzmocniona – większa nośność od standardowego bez zmiany wymiaru
EM- wersja wzmocniona na koszu mosiężnym
EMC3- wersja wzmocniona na koszu mosiężnym z dodatkowym luzem poprzeczny.
V- wersja w pełną liczbą wałeczków
Ponadto rozróżniamy typy łożysk walcowych:
N- Pierścień wewnętrzny z dwoma obrzeżami i pierścień zewnętrzny bez obrzeży
NU- Pierścień wewnętrzny bez obrzeży i pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami
NJ- Pierścień wewnętrzny z jednym obrzeżem i pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami
NUP- Pierścień wewnętrzny z jednym obrzeżem i pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami
Masz pytania? Skontaktuj się z naszym konsultantem: